10 orsaker att hata dig

Skrivet den 2011-04-28 @ 17:06:54

Heeey! Nu är det äntligen snart lördag!!! :D
Jag ska nämligen på kryssning (!) till Tallinn då. Kommer nog shoppa väldigt mycket på båten men ska också köpa lite grejer i Tallinn, t.ex. present till min bästis för hon fyller år snart.

Tänkte tipsa er om en av mina favorit filmer = 10 orsaker att hata dig. Den är så jäkla bra!! Det är en amerikansk chick-flick från 1999 och är inspirerad av Shakespears "så tuktas en argbigga". Handlingen är att Cameron börjar i en ny skola och blir jättekär i Bianca men Bianca får inte dejta nån tills hennes syster gör det. Problemet är att Biancas syster Kat är en bitch enligt alla killar och det finns ingen som vill dejta henne. Så Cameron och hans kompis låter killen som Bianca egentligen vill dejta betala den enda killen som vågar dejta Kat, Patrick Verona, för att gå ut med Kat. Det blir en riktig utmaning för Patrick.

Filmen är som sagt jättebra och askul! Den får 10/10 i poäng. Det finns också många bra låtar i filmen som jag tänkte att ni kunde få höra. Sexy Boy som jag lagt upp tidigare är också med i filmen.

P.S Patrick Verona spelas av Heath Leadger (han är jokern i Batman och tog tyvärr överdos 2008, R.I.P) han är ybersöt och jättebra skådespelare (Kat spelas av Julia Stiles, hon är också jättebra) D.S

 










//Musiknörden


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback