10 anledningar varför hösten är mysig!

Skrivet den 2011-08-18 @ 12:35:39

Nu är hösten snart här och för vissa blir det jobbigt när sommaren börjar ta slut men för andra som mig till exempel så är det nåt att börja längta efter! Hösten är faktiskt en av mina favorit årstider!

1. Det börjar bli mörkare på kvällarna, då kan man t.ex. titta på någon mysig film under en filt när det är dåligt väder.

2. Skolan börjar och visst är det jobbigt men tänk va kul att träffa alla kompisar, för er som börjar i en ny skola eller som jag att det ska börja nya elever i er klass blir det ju extra roligt!

3. Det blir kallare och man kan dra på sig ett par jeans, stövlar och en mysig höstjacka! Med andra ord, modet är roligt på hösten!

4. Tänk er att strosa på gatorna i stan en lite kallare dag och se en film eller gå på nåt roligt museum bara för att ha nåt att göra.

5. Dra på sig en mysig jacka och dra till stan med några kompisar och förnya garderoben!

6. Sitta på ett café med en varm choklad eller en smoothie och titta på alla människor som går förbi

7. Uppsala blir extra mysigt på hösten tycker jag! Min syster pluggar där och jag brukar åka till henne ibland och sova över, riktigt roligt med shopping, äventyrsbad, cykling och fika pauser!!!

8. Dela alla dina sommar-minnen med dina kompisar och hör vad dom har varit med om

9. Om du inte redan har en sport eller hobby så är det ett bra tillfälle att pröva på något nytt

10. Kanske ska du på en resa i höst? Eller börja i ny skola? Då har du nåt att se fram emot!

Visst låter det ganska bra nu? Har ni några mer tips så kommentera!

//Felicia


Kommentarer

Postat av: Titti

Vilka bra punkter om hösten! Nu känns det inte så tungt att sommaren är över, bra skrivet Flisan.

Puss mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback