Oasis

Skrivet den 2011-05-26 @ 17:48:01

Oasis är ett band från UK (United Kingdom) som skriver asbra musik enligt mig och många andra.
Dom är till och med det första band som blivit jämförda med The Beatles!
Hur stort är inte det?? Don't look back in anger är en av deras bästa låtar enligt mui.

//Musiknörden

 

P.S Skicka gärna in förslag på låtar eller filmer jag borde skriva om! D.S


Dagens låt

Skrivet den 2011-05-26 @ 17:41:59

Det var faktiskt min syrra som tipsa om den här låten,
först gillade jag inte den så mycket men den har jävligt skön rytm :D
Så det blir Dagens Låt idag, Enoy!

 

//Musiknörden


Mitt favoritband

Skrivet den 2011-05-23 @ 17:13:54

Tänkte visa mitt favoritband och mina idoler. Det är MGMT <3
Älskar verkligen deras musik!!! Kids, Electric feel, Time to Pretend och många fler!! :D
Dom är bara bäst!
Håll tummarna för att dom kommer till Sverige,



Här är Kids som är väldigt populär :)
(visar videon med lyrics eftersom den officiella musikvideon har 1 min där det visas text...)




//Musiknörden


Queen

Skrivet den 2011-05-23 @ 17:03:45

Dom var bögar, dom var tjejiga men dom var en av de bästa. Såklart pratar jag om Queen! :D
Här är en av de bästa låtarna (bästa delen startar 3.10 för er som inte orkar se hela)

 

R.I.P Freddie Mercury, en av världens bästa sångare.

//Musiknörden


DLS

Skrivet den 2011-05-10 @ 15:36:14

Damn! Snacka om att det var varmt idag, hos oss var det 27 grader men jag tror att det var uppe i 29 (!) grader nån gång under dagen!!! Det är ett plus när man bor ute på landet.

Den här videon gillar jag mycket! :D
Jag har också en DLS men den berättar jag inte för er. Men ni får gärna kommentera om ni har nån, helt lugnt om ni är anonyma.

 

//mUsIkNöRdEn


The Runaways

Skrivet den 2011-05-07 @ 17:11:35

Ja jag måste erkänna att jag har hakat upp mig på Joan Jett, Cherie Curry och The Runaways...
Kollade på filmen The Runaways igår och måste säga att både Kristen Stewart och Dakota Fanning spelade rollerna jättebra. Cherry Bomb är med mycket i filmen och den är jättebra men Do you wanna touch är faktiskt bättre. Joan Jett är bara sååå cool!!!
Hittade en video på deras performance i Japan som är med i filmen! (den har till och med bra ljud för att vara live och den är liksom från 77)



//Musiknörden